Faceți căutări pe acest blog

duminică, 17 august 2008

LA SCOICI


MOTTO:
Toti visam, spuse. Asa începe. Ca, într-un vis.
MIRCEA ELIADE, LA TIGANCI




Cu aroma de marina bulgareasca, imbracate elegant in ciocolata sau mai delicios de atat in maioneza cu usturoi sau ceapa, cultivate cu grija din fonduri europene recent blocate, micutele creaturi cu haina neagra sunt pentru toti un alt vis gustativ; pentru mine, tiganici neghicite vreodata.


Drumul spre fericirea culinara nu e deloc usor. La poarta fiecarei interesectii autostradice, santinela cu girofar ne da testul celor 130 km/ora. Piciorul oscileaza pe acceleratie, jos-sus, sus-jos. In masina, printre nesoferi, zeul Somn isi ia si el tributul. Efemere, ametite de soare, gazele isi gasesc moartea pe parbriz. E atat de multa liniste.....



Ducu Bertzi suflet fara chei
Asculta mai multe audio Muzica »

Kilometrii se aduna, rand pe rand. Ambuteiajele si ele. Nu am nervi si nu am vreme. La vama, nu la Vama Veche, o duduie ne cauta romaneste de masina. Trecem......



La bulgari, pe pamant romanesc. < Hm, la cate meniuri reclame si vorbe cu iz latin am auzit in cele doua zile, ma gandesc ca am putea sa ne gandim ca-i vom cuceri din nou> Kilometri alearga din nou, de data aceasta in bulgareste. Si ajungem la castelul Mariei, si-i admiram iar labirinturile. Si ne pierdem iar de cautarea de scoici.


Vremea trece, seara vine. Dimineata ne paste revenirea la lumea reala.

N-am ajuns la scoici. Le visez inca. Pe una o s-o botez Hildegard si o s-o iau acasa, intr-o zi. N-am avut nevoie de socuri sa-mi revin. Viata e atat de previzibila...
.

Am avut iar o autostrada a soarelui de strabatut si militieni cu personalitate. Pana m-am enervat.... Cum e sa dai de cozi de 20 de kilometri si sa constati ca totul se intampla din cauza unuia care are girofar si se vede salvatorul soferilor? L-am infruntat, evident, cand am vazut ca niciunul dintre cei cu milioane de cai pe masini stau linisiti si pun frane bruste de fiecare data cand individul se simte "atacat", la maxim 100 de kilometri la ora. S-a enervat, evident, ca am avut tupeul sa incerc sa-l depasesc..... Si m-a oprit! Cat tupeu sa ai sa il infrunti cu 70 de cai si cu un "ou rosu" cum mi-a jignit-o pe Lulutza....

Pana la urma, eu am fost "fata simpatica" si el "baiat de treaba". Nu mi-a dat amenda ca uitasem asigurarea acasa, dar nici nu a reusit sa-mi explice argumentul suprem pentru care blocheaza autostrada.... Am mai tras o romanisma....


Toti visam si asa incepe totul. Oare cum se sfareste?

P.S. Da, am fost la bulgari. Voiam sa ma intalnesc cu scoicile, la ferma lor europeana. Nu le-am descoperit. Nu de data asta. Daca as fi Gavrilescu din La tiganci, cu siguranta as gasi un tramvai care sa ma duca la ele..... Cum nu sunt, o sa ma multumesc cu Lulutza si cu putin mai multa vointa.

4 comentarii:

Anonim spunea...

dragut...convalescenta merge bine din pdev creativ

OANA DESPA spunea...

da, curand va iesi si el din ea. resuscitat sau nu. vom vedea.

Anonim spunea...

Hm...vad ca a fost cu inspiratie experienta bulgareasca....Povesti cu scoici...Frumos. Si ai sa vezi ca ciudat. Litoralul bulgaresc te face sa-ti doresti o reintoarcere...

OANA DESPA spunea...

oarecum. intotdeauna te face sa te intorci.